Dělejte hned od začátku vše správně
10.07.2020 | Martin Chalupa

Pravidelný pitný režim je základem hubnutí

Voda je základ života, hlad je převlečená žízeň – důležitost pití doslova pramení i z těchto rčení. Pravidelný pitný režim je nezbytnou součástí zdravého životního stylu a dostatečný příjem tekutin zásadní.

Příjem tekutin by měl být rovnoměrně rozprostřený do celého dne tak, abychom ledvinám usnadnili pravidelné vylučování. Ve větším teple, kdy se i více potíme, je doplňování tekutin, a především minerálů, obzvlášť důležité. Ideální je voda v čisté formě, tedy bez průmyslově vyráběných šťáv, přidaných cukrů nebo sladidel. Vhodná je s citronem nebo jiným čerstvým ovocem či okurkou. Jestliže bojujete s ručičkou na váze a nadbytečná kila se vám stále nedaří shodit, problém může tkvět právě v pitném režimu.

Pomoc při hubnutí

Studie nasvědčují tomu, že lidé, kteří hodně pijí, mají menší příjem potravy. V kombinaci s menším příjmem energie, kterou díky tomu nepotřebují doplňovat v příliš velké míře, tak vlastně "ošidí" jídlo pitím. Tato metoda jim pomáhá ke snazšímu hubnutí. Pozor ale na opačný trend, tedy nadměrný příjem tekutin, nazývaný aquaholismus. 

Takový pitný režim může být i sexy, že dámy?

Dostatečné zavodňování organismu dokonce slouží jako prevence zbytečného zadržování tuků a vody. Pokud trpíte zadržováním vody v těle, rozhodně tedy neplatí, že byste měli pít o to méně. Namísto toho je žádoucí pozměnit celý stravovací režim a zařadit do něj potraviny, které pomáhají s odvodněním – například rajčata, rukolu nebo třeba meloun. Ten sice přispívá k hydrataci, umí však tělo nabudit i k vylučování. Zadržování vody v organismu může být způsobeno poruchou lymfatického systému. Vrátit jej do rovnováhy pomáhá vedle zvýšeného příjmu tekutin také strava bohatá na draslík, kam patří banány, brokolice nebo třeba brambory. 

Klíčová slova: