Mezi připravenými stavbami jsou na Labi přístaviště Mělník, Brandýs nad Labem, Čelákovice, Nymburk, Poděbrady a Kolín, na Vltavě Davle. Kromě toho v Ústeckém kraji je povolena stavba přístavišť v Děčíně, Ústí nad Labem - Brné, Roudnici a Štětí.
"Tendr na zhotovitele staveb by měl být vypsán do měsíce," uvedl Bukovský. Podle něj je cílem většinu přístavišť uvést do provozu na plavební sezonu 2021, tedy během dubna a května příštího roku.
Připravovaná přístaviště mají obvykle kolmé stání pro deset až dvacet malých plavidel, výjimkou je přístaviště v Kolíně s podélným molem 100 metrů dlouhým, kde bude moci stát pět až deset malých plavidel.
Miliony korun
"Všude bude pro plavidla k dispozici připojení na elektřinu a pitnou vodu. V Brandýse nad Labem, Čelákovicích, Nymburce, Poděbradech a Kolíně bude navíc samostatné plovoucí molo pro osobní lodě charakteru zastávky pro linkovou plavbu," dodal mluvčí.
Investice do každého z přístavišť bude v řádu milionů korun, přesná částka bude jasná až po vyhodnocení tendru. Na zajištění zázemí se budou podílet města, jde například o veřejné toalety. "Podle podmínek každé lokality pak bude město upravovat přístupovou pěší komunikaci k přístavišti, nicméně na řadě míst již dnes je na břehu cyklostezka a téměř žádné úpravy nejsou třeba," doplnil Bukovský.
KAM DÁL: Milovaný i nenáviděný libeček: Zelené maggi ze zahrádky si může vyrobit každý